V prvním únorovém týdnu jsme se věnovali další pohádce - Otesánkovi. Zaměřili jsme se na zdravý životní styl. Rozlišili jsme si, jaké potraviny jsou zdravé a nezdravé. Seznámili jsme se s potravinou pyramidou a povídali si o různých potravinách. Těmito potravinami jsme nakrmili Otesánkovo břicho, které se stále zvětšovalo, to děti velmi bavilo sledovat. Nechyběla dramatizace pohádky, a poté jsme si Otesánka výtvarně ztvárnili. Dále jsme si vytvořili Otesánkovo břicho a plnili ho věcmi z různých materiálů. Povídali jsme si o tom, co můžeme dělat pro své zdraví. Zkusili jsme si připravit koblížky v troubě, bez zbytečného tuku. Děti si na nich moc pochutnaly. Volně jsme navázali otázkou : Jak vypadá a funguje naše tělo? Pomocí rozhovoru, prohlížení obrázků v encyklopediích, jsme hledali odpovědi na otázky, z čeho se naše tělo skládá, jakou roli mají jednotlivé orgány v těle. Děti za pomoci barevných kostek skládaly obraz lidského těla, předlohou jim byly samotné děti. Brčka nám posloužila jako žíly a tepny. Skládali jsme rozstříhané obrázky lidské kostry, pojmenovávali jsme části těla a hráli jsme pohybové hry.
Dále jsme se zaměřili na naše smysly a emoce. Poznali jsme pět důležitých smyslů našeho těla, díky kterým v životě fungujeme – zrak, čich, sluch, chuť a hmat. Všechny tyto smysly jsme společně prozkoumali a vyzkoušeli si jejich uplatnění v každodenním životě. Např. jaké by to bylo nevidět (orientace v prostoru podle hlasu kamaráda). Dále jsme poznávali poslepu různé chutě a vůně. Zkoušeli jsme poslepu chodit za zvukem hudebních nástrojů. Hmatem jsme rozlišovali hladké a hrubé povrchy. Děti se tento měsíc v rámci poznávání pocitů a emocí seznámily s knížkou Emušáci – Ferda a jeho mouchy. Emušáci jsou plyšové hračky - žába a mouchy (jeho pocity). Děti se tak mohou lépe ztotožnít s emocemi, které se v pohádkách řeší. S plyšáky děti nacvičovaly sociální role a vytvořily jim domeček z různých materiálů. Zahráli jsme si honičku s názvem „Zlostná baba“, která spočívala v tom, že chycený se mohl vyvztekat podle libosti a pak babu předat dál.
Při vycházkách do přírody jsme se setkali s rostlinami a houbami, které jsme neznali. Vše jsme pečlivě prozkoumali, vyfotili a v rámci digitální gramotnosti jsme s dětmi použili internet k nalezení správného názvu. A tím jsme zjistili, že se v lese, kam si rádi chodíme pohrát, nachází nejedlá houba s názvem Ohnivec.
29. a 30 října
MŠ, ZŠ
17.00 - MŠ i ZŠ
Vyučování v ZŠ probíhá podle školního vzdělávacího programu Tvořivá škola a je zaměřeno na poznávání přírody.
Vyučování v MŠ probíhá podle školního vzdělávacího programu Jen si, děti, všimněte, co je krásy na světě.
Základní škola a Mateřská škola Oudoleň
Oudoleň 123
582 24 Oudoleň
Telefon ZŠ: 569 642 203, 773 744 816
Telefon MŠ: 777 360 533
Telefon kuchyně: 777 360 539